04 August 2010

anak2 penawar duka




berila kekuatan pada saya...dugaan yg benar2 hebat...berilah peluang untuk saya meneruskan kehidupan dengan anak2.anak2la kekuatan semangat saya untuk bertahan atas segala kesakitan,kesukaran...segala2nya benar2 menguji saya...kemampuan saya terbatas...saya kena kuatkan diri walau apa jua rintangan walau pun kadang2 ada satu tahap saya buntu.tapi saya tak pernah mengalah.cuma tekanan boleh menyebabkan sakit saya akan bertambah teruk...
akhir2 ini,kesihatan dah tak menentu.saya sering diselubungi ketakutan atas kesakitan saya.kini saya pertahankan diri saya,kerana saya tiada sesiapa didepan mahupun di belakang saya,segalanya saya lakukan sendiri,apa yg perlu dilakukan,kemana dan segalanya saya pendam sendirian.kadang-kadang saya terfikir andai kata suatu masa nanti saya hanya mampu bernafas tanpa boleh membuka mata,tanpa boleh mengangkat tangan....siapakah yg akan membantu saya menjaga anak2 saya,jika kini saya pertahankan diri demi anak2 saya kerana dgn merekalah saya mampu bertahan hingga kini...saya hidup ibarat dlm dunia saya sendiri yg hanya bertemankan anak2....jika dulu semasa sihat,kawan2 sentiasa ada lebih2 lagi saat suka kini semuanya jd sepi,sunyi.................


6 comments:

  1. yani.. semoga terus di beri kekuatan dan semangat untuk teruskan hidup. saya akan sentiasa mendoakan yani.. sesungguhnya anda wanita yang hebat

    ReplyDelete
  2. yani...
    bila bckp mengenang kn nasib y menimpa.. ssh nk kt luahkan..walaupun dh diluahkan dlm btuk tulisan.. tp ttp bbeku di hati..

    yani..
    kalo kt dekat lya akn jenguk2 yani..
    insyallah..kalo lya makin sihat n panjang umur.. lya nk kesana jumpa yani..

    doa..adalah ubat mujarb buat segala pyakit..

    ReplyDelete
  3. Setiap ujian dan dugaan yang di beri pada kita,itu petanda yang Allah sedang menguji kita. Walaubagaimana pun,segala dugaan dan ujian itu diberi mengikut kemampuan dan ketabahan kita.Allah tidak pernah beri ujian dan dugaan kepada hamba nyer diluar kemampuan kita.Insya'Allah nieyla doakan semoga akak yanie cepat sembuh..nieyla akan selalu singgah blog akak...=)

    ReplyDelete
  4. semoga yani diberi kekuatan untuk mengharungi derita..insya Allah ade kemanisannyer

    ReplyDelete
  5. Ya Allah, berikanlah kekuatan dalm diri sahabatku ini moga dia semakin kuat menghadapi dugaan dariMu..Permudahkan segala urusannya dunia dan akhirat..Ameen..

    ReplyDelete
  6. semoga yanie terus tabah menghadapi dugaan ini...

    ReplyDelete