09 August 2010

Di manakah tempat saya??


banyak yg nak dikongsikan di sini sebenarnya...keadaan kesihatan saya yg buat Saya tak dapat mengadap lama2..menaip pun sambil baring..duduk kejap lebih 10 minit,memang rasa nak rebah..sebelum ni selepas keluar kisah saya dalam metro,lama saya menyepikan diri...12 Mei selepas kisah saya terbit dalam metro,banyak peristiwa yg terjadi.benar2 tamparan hebat untuk saya.

Masa tu ramai yg bertanya tentang keadaan saya,ada juga individu persendirian yg membantu...amat2 saya bersyukur dan berterima kasih pada mereka yg sudi membantu saya masa tu.yang saya nak kongsikan di sini...sebelum ni bila saya susah,ramai yg jauh,tapi saya cuba faham...masing2 ada komitmen masing2.yang buat saya makin terkilan,ada yg berkata saya meminta sedekah dalam akhbar..anak2 turut menjadi mangsa.ramai yg malu dgn saya..kenapa?? teruk juga saya dicemuh,peristiwa tu buat saya bertambah tertekan..apa yg saya buat selalu di salah tafsirkan...beberapa kali saya masuk wad..keadaan saya memang tak boleh tertekan,boleh menyebabkan penyakit saya lagi parah.berapa lama saya tak online dalam fb..masa tu saya rasa terpinggir sangat..sedangkan apa yg saya buat untuk ank2 saya..

segalanya saya pendam seorang diri..bila saya cuba untuk buat sesuatu,saya dicemuh,dipertikaikan...saya sanggup menahan perasaan malu,tebalkan muka memohon bantuan untuk anak2 saya dan untuk meneruskan rawatan saya.salahkah apa yg saya buat?saya tak dapat menampung perbelanjaan ank2 dgn keadaan saya begini...bukan minta simpati,ini adalah hakikat keadaan saya..

sebelum ni bila saya memohon bantuan dlm fb ada yg mempertikai,macam mana boleh guna internet...sedangkan ini saja alat yg dapat berkomunikasi dengan dunia luar..saya bukan dapat bekerja macam org lain..saya juga ada buat niaga online,cuma keadaan kesihatan saya sejak kebelakangan ni yg tak dapat beri tumpuan dan kurang mendapat sambutan..

sebagai seorang ibu..kita mesti sayangkan ank2,kita sanggup buat apa saja untuk ank2 walau terpaksa tebalkan muka..hari ke hari saya makin risau akan keadaan kesihatan saya.peluang untuk saya belum lagi terbuka....
.














13 comments:

  1. semoga akk terus tabah dalam menempuh pejalann didunia ini yg penghuninya ramai yg semakin kejam..

    ReplyDelete
  2. terima kasih sara,akak amat berharap andai tiada daya utk membantu..sekadar semangat pun amat2 akak syukuri,sekurang2nya rasa kewujudan diri ini..terima kasih sangat2 buat sara.

    ReplyDelete
  3. yani..
    kalo bab mulut org itu..
    mmg kita x dpt menutupnya..
    jd biarkan aja lah.. lya faham situasi tu..
    kdg2 y mampu hnya memendam rasa saja..
    apa2 pun... truskan berjuang... kalo nk ikutkan mulut org.. ntah dimana kedudukan kita..
    teruskan yani.. sbb yani tau situasi yani..
    org lain hnya mampu melihat tp x memahami..

    ReplyDelete
  4. salam yani ... btol kata lya tu, mulut org mmg x boleh ditutup .. kita senang pon org x puas ati ... kita susah pon dikata juga ... saya faham perasaan yani, saya juga pernah mlaluinya ... ada yg call saya tanya soalan macam2 yg btol2 mengguris hati ... walaupon sbnrnya bukan niat saya utk meminta, tp atas dasar prihatin kwn2, mereka terpanggil utk membantu dgn cara mengumpul dana utk ammar ....

    saya rasa, yg terbaik ialah utk tidak memikirkan ttg apa yg org pikir pasal kita ... mereka2 yg mengata, menghina kita tu x melalui apa yg kita lalui ... jadi mereka x tau kesedihan & kesusahan yg kita alami ... biarlah mereka ngan cara begitu ... yg penting skrang yanie ada anak2 utk dibesarkan, mereka lebih memerlukan perhatian yanie ...

    apa pon, saya sentiasa mendoakan kesejahteraaan & kesihatan yg baik utk yanie ... tabahkan hati mu wahai teman!

    ReplyDelete
  5. terima kasih pd lya dan asz atas perangsang dan semangat yg diberikan.sy amat2 menghargainya..cuma rasa terkilan tg teramat sgt bila rasa diri ni mcm dah tak wujud..

    ReplyDelete
  6. syafakillah..semoga tabah dalam menghadapi ujian..semoga sakitmu dinilai sebagai penghapus dosa..

    ReplyDelete
  7. yani,
    bila kita fikirkan apa org kata mmg menyemakkan otak. tips terbaik..buat aje apa yg kita rasa betul dan tak menyalahi agama. abaikan kata2 org..memula mmg berat tp lama2 praktik mcm tu akan jd imun. x payah pk kata org, bukan mereka yg menanggung kan.

    amalkan, insyaAllah lepas ni yani bukan berat menanggung tanggapan org terhadap yani, tp hanya fikir / tanggung diri dan anak2. Dah tolak separuh sakit kepala tu..
    cheers dear!

    ReplyDelete
  8. salam.
    saya sebak baca kisah kakak.
    kesakitan, kepayahan, dan segalanya yang kakak tanggung bukan satu kesalahan atau dosa.
    Tuhan sangat2 sayang pada kakak.
    mulai saat ini, saya akan titipkan doa pada DIA, supaya kehidupan kakak sekeluarga mudah dan tenang.
    semoga DIA kurniakan sedikit lagi ketabahan, kekuatan dan kesabaran buat kakak mengharungi ujian DIA. amin.

    ReplyDelete
  9. Salam aliah..
    moga terus tabah dan sentiasa diberi kekuatan dr Allah buat aliah dan keluarga.
    Jass doakan aliah sentiasa dlm keredhaan Allah dan dipermudahkan segala urusan juga dikeluarkan segera dari masalah & ujian ini.

    Moga sakit dan ujian ini penghapus dosa dan memberi aliah lebih kemanisan iman, insyaallah. amin.

    ReplyDelete
  10. Akak, selagi seseorang itu tak lalui atau tempuhi apa yang kita lalui selagi itu dia bebas berkata2, bebas mengkritik... sabar ye kak.. sy sentiasa doakan akak insyaallah.. akak kuat ye kak!

    ReplyDelete
  11. Assalamulaikum...terpanggil utk menulis selepas mendapat call dr Alia...tak tahu nak cakap apa2 cuma mmg akak amat bersimpati dgn kisah hidup Alia...tabahkan hati, kuatkan semangat...akak akan cuba menolong dgn linkkan blog Alia ke blog akak...Ya Allah...ringankanlah beban hambamu bernama Alia ini...permudahkanlah segala urusannya...berikanlah kesembuhan padanya...amin...Wslm dari kak Nora, Kuantan.

    ReplyDelete
  12. salam sis..semoga sis tabah menghadapi ujian ni yer..Allah sygkan sis sbb tu dy berikan ujian ni utk sis..semoga sis dilindungi oleh Allah s.w.t. :)

    ReplyDelete