24 September 2010


Hidup tak selamanya indah..kita tak tahu apa nasib kita kemudian hari.hidup ni penuh dgn ranjau berduri.ujian dan dugaan..tidak semua manusia diuji dgn kesusahan..bagi yg pernah mengalami dan pernah merasai kesusahan hidup,akan faham betapa sukarnya tika itu.walau betapa susah atau deritanya hidup,selagi bernafas tetap kena teruskan hidup.berjuang selagi boleh.Saya mengidap berbagai penyakit yg sehingga kini masih tiada jawapan.sering saya pujuk hati sendiri jangan mengalah walaupun hampir tersungkur.apa yg berlaku di luar sangkaan diri.penyakit ni benar2 menguji diri saya.setiap yg memandang saya pasti akan timbul berbagai persoalan "apakah sakit saya".ada yg lari jauh dari saya bila memandang keadaan saya.keadaan sy memang pelik.kurus kering yg teramat sgt..gigi depan reput.apakah penyakit misteri yg sy hidap ni.

kalau ke pengamal perubatan walaupun jumpa ustaz,memang kata saya terkena penyakit luar..saya perlu berubat moden dan berubat tradisional sama.tak tahula ramai yg percaya atau tidak pasal sihir2,santau ni....walau apa pun sakit saya..setiap manusia diuji dgn cara yg berlainan.harap dapat bagi sokongan dan semangat pada saya..saya perlu kuat untuk anak2 saya.kalu boleh saya tak nak kehilangan ank2 saya..jangan rampas anak2 dari saya tika saya masih wujud lagi.saya tahu saya tidak mampu untuk menjaga anak2 saya tapi percayalah kasih sayang seorang ibu pada anak.

saya cuba kuatkan diri untuk berniaga,berilah sokongan pada saya untuk anak2 saya..



4 comments:

  1. Terima kasih lawati blog mumme...mumme kunjung balas bersama salam perkenalan dan harapan agar Alia haryani terus berjuang dlm hidup.setiap dr kita diuji dgn ujian yg berbeza2...dan jika ujian2 itu dpt mengurangkan siksaan kita di akhirat kelak,pasti kita akan tersenyum...

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan juga buat mumme.terima kasih banyak2 atas nasihat dan semangat dari mumme..insyaallah..

    ReplyDelete
  3. hidup ini penuh dengan ujian... ujian mendekat kita dengan Pencipta... semoha pn. haryani tabah menghadapi ujian tersebut....
    sekiranya puan terkena sihir... tabahlah menghadapi.. jika diri kita kuat .. insyaAllah.. Allah akan bantu... bergantung kepada diri kita melawan penyakit... semoga berjaya...

    ReplyDelete
  4. BETUL TU...
    XKISAHLA..MCMANA ORG SAKITI KITA PASTI ADA PEMBALASANNYA. SBG HAMBANYA, YANI TABAHLA..JGN MUDAH MGALAH & SLALU BDOA AGAR DLINDUNGI ALLAH SWT. DAN X BPUTUS ASA UTK BRUBAT.. INSYALLAH.. ADA PNAWARNYA

    ReplyDelete