11 December 2011

Strategi mendapatkan Cinta Illahi

Nabi S.A.W bersabda : Allah berfirman yang bermaksud :

"Tiada seorang hamba yang (mendekatkan diri)kepada-ku,seperti dia menunaikan segala kefarduan-ku(ke atas dirinya).Dan sesungguhnya dia akan mendekatkan diri kepada-ku dengan memperbanyakkan nafawil (sembahyang sembahyang sunat) sehingga aku mencintainya.".Maka apabila sudah aku mencintainya,jadilah aku umpama kaki yang ia berjalan dengannya dan tangan yang ia memukul dengannya dan lidah yang ia berucap dengannya dan hati yang ia berfikir dengannya.Dan apabila dia memohon  kepada-Ku nescaya Aku akan memberinya dan apabila dia berdoa kepada-Ku nescaya aku akan mengabulkannya.".
(Riwayat al Bukhari)

Carilah cinta sejati,cinta Allah.Allah akan sentiasa menjaga kita bukan sahaja di dunia malah sehingga ke akhirat.Cinta yang tidak akan meninggalkan kita.Hanya Allah yang akan sentiasa mendengar dan DIAlah Yang Maha Pengasihani.Cinta pada Allah yang tidak akan membuatkan hamba hambaNya menderita.

No comments:

Post a Comment